tisdag 17 augusti 2010

på min hallmatta idag

Jag är inte så mycket för det där med att köpa CD-skivor. Jag gillar stora format (LP) och att lyssna på musiken i min iPhone. Men sedan jag träffade min sambo har fler och fler skivor dykt upp i vårt hem, varje månad. Han är en CD-skivor-älskare och köper mer och mer hela tiden.
Som sig bör har vi då också en rejäl ljudanläggning att spela dessa i och mitt intresse för CD-skivan har tagit fart igen. Det är trevligt att komma hem, stryka fingrarna längs "CD-ryggarna" och fundera på vad jag är sugen att lyssna på de närmaste ca 40 minuterna.
Vår skivsamling har idag blivit fem skivor starkare med hjälp av dessa:




Just nu spelas Stars i vår stereo och jag måste säga att det låter bra, jävligt bra. Den är party, man blir på G, den är långsam och eftertänksam men framförallt blir jag glad för att åter igen upptäcka att musik kan påverka på så många sätt.
Tyvärr finns inte skivan på Spotify ännu, inte ens en singel, men jag tycker du ska köpa den om du gillar Stars sedan tidigare, du kommer inte bli besviken.




Inga kommentarer: